tiistai 6. syyskuuta 2016

Toimintaterapiaa ♥

Huomenta syyskuun aamuun ♥ (älkää huomioiko rumaa kuormalava sohvan päätyä joka kaipailee vähän maalia pintaansa pienen terassi tuunauksen jäljiltä..siitä myöhemmin..) :D

Syksy on tullut. Vaikka aurinko paisteleekin komiasti aina välillä, ei se jaksa enää ylettyä kunnolla lämmittämään alas asti ja yöt olleet jossakin päin suomea jo viime yönä pakkasilla. Mä oon ihan valmis :) Ihana tunne!!! Viime keväänä mä mietin että tuliko musta syksyn inhoaja ja talven vainoaja mutta ei tullut, nyt kummasti syksyttää ♥

Mä olen fb puolella semmossen sivuston seuraaja kun Sydämeeni joulun teen ja siellä osa suunnittelee jo joulukuusen laittoa, ihan niin valmista meillä ei vielä ole :D Kiva huomata kuitenkin että ei tarvitse kaikkialla salailla jo mieleen hiipuvaa joulun aikaa vaikkakin en juhannuksena pystykkään pinnistämään vielä joulukuusen tuoksua nenääni ja mietinkin että en sitten ollutkaan kaikkein jouluhörhöin ihminen mitä vielä viisi vuotta sitten yksikseni ilman blogimaailmaa mietin...  Jos lipsautit sanan joulu Marraskuun alussa, sait ison huokauksen vasten naamaa tutuilta ja katseen pitäiskö tolle soittaa apua :D
Paitsi kotoa.
Mä oon saanu jouluilla ihan niin paljon kun haluan ihan koska vaan, miehellä miehisyys tulee sitten jostain muualta kun mun ilon pilaamisella noin pienestä ;)

No mutta joulusta omenahilloon ♥ Sitä keiteltiin meillä ihan sattumalta Syyskuun eka päivä. Sanoin sanan sattuma sen takia että meille tulee syksy silloin kun omppuhillo tuoksuu talossa ja Syyskuun ekahan on Syksyn ensimmäinen virallinen päivä myös kalenterissa :)

JEPS! Ja tein myös mehua! Ihan eka omenamehu ikinä kun hokasin että sitäkin siis voi tehdä mehumaijassa :D Mutta mä laitoin liikaa sokeria, tuli liian makeaa ja laimean makuista. Osa perheestä tykkäs kyllä kovastikkin. Oli niin terapeuttista seisoa omenahöyryisessä keittiössä ja tehdä sitä mistä nauttii. Kaikki kipuihmiset varmasti tietääkin että pelkän stressitason laskeminen auttaa myös kivun määrään. Joten muistathan että olessasi sairaana/sairaslomalla pyri tekemään asioita joista nautit, se ei ole keltään pois! ♥ Toki siis oman jaksamisesi ja voimavarojesi mukaan. Mullakin oli hilloon omenan kuorija apulaisia ;)

Iltasella oli ihana istua pöytään missä kaikki oli itsetehtyä ♥ Kuopuksen pyöräyttämää pannaria kera omenahillon ja mehun. Kivoja etikettejä löysin taas TÄÄLTÄ
Sai itse valita taustan ja kirjoittaa tekstin ja sitte vaan tulostimesta ulos. Meillä se oli tietenkin sydämellä tehtyä...




Mä luulen että tämmöisistä yhteisistä hetkistä perheen parissa syntyy niitä ihania lapsuusmuistoja ♥
Kaikille kivaa viikon jatkoa!!!

P.S Sain ihanaa palautetta viime tekstistäni. Täällä ja ihan yksityisesti. Ette  varmaan arvaa että minua jännitti sitä kirjoittaa koska jotenkin se oli samalla aika henkilökohtainen vuodatus, mutta kannatti! ♥ Olen saanut joillekkin ihmisille siitä voimaa jaksaa omassa arjessaan, ehkä uskon lujuutta tehdä kauan jo mietittyä ratkaisua  ja se jo riittää tuomaan mielettömän fiiliksen minulle. Rohkeutta vaan ystävät, kyllä me pärjätään!

4 kommenttia:

  1. Meille ei tullut tänä vuonna omenoita. Olis pitänyt ostaa torilta.
    Ja voimia kivun kans kamppaillessa, minä tiedän kans millaista se on. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä kipeän selän takia. Välillä on hyviä päiviä ja välillä huonompia. Mutta töihin ei ole pakko mennä jos ei pysty, tekee kotona mitä pystyy. Välillä sekin on liikaa. Hyvää tiistai päivää sulle.

    VastaaPoista
  2. Onpa ilo lukea tuota innolla soljuvaa tekstiäsi! Huomaa tosiaan, että olet nauttinut puuhastasi!
    Nautinnollista jatkoa! 😊

    VastaaPoista
  3. Ihana hyvän mielen postaus <3
    Kauniita kuviasi on ilo katsella !
    Ihanaa syksyilyä sulle :)

    VastaaPoista
  4. Heippa!Surullista että jouduitte luopumaan lemmikistä :( Mutta onneksi on ilmeisesti lähellä kuitenkin,että pääsette häntä usein katsomaan.
    Todella kaunis koti teillä! Ja toi terassi! Kuormalava sohva on tosi hieno!

    VastaaPoista

Ihana komenttisi piristi minua varmasti, kiitos <3